دانلود کاتالوگ

لرزه گیر لاستیکی

شرکت تولیدی و مهندسی پترو ویرا (عامل انحصاری فروش محصولات شرکت بروگارولاس اسپانیا در صنایع فولاد، معدن، سیمان، نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع وابسته) مفتخر است به منظور کمک به بهبود تولید داخل، با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و با هدف تولید و تامین نیاز صنایع داخلی و همچنین با بکارگیری نیروهای باتجربه و متخصص، ضمن استقرار سیستم تضمین کیفیت، تولیدات انواع اکسپنشن جوینت ( لرزه گیر لاستیکی ) خود را که منطبق بر استانداردهای روز دنیا از جمله استاندارد EJMA، FSA، ASME ،ASTM و … می­باشد در صنایع مختلفی از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، صنعت فولاد، صنایع مرتبط با تولید و انتقال برق و نیروگاهی، صنعت سیمان، تاسیسات شهری و ساختمانی و صنایع آب و فاضلاب نصب و با موفقیت به بهره برداری رسانیده است.

لازم به توضیح است که شرکت پترو ویرا به عنوان عرضه کننده مستقیم پارچه های نسوز شرکت آلفای آمریکا و نیز ارتباط مستقیم با شرکت Stenflex آلمان در ایران، در طراحی و ساخت لرزه گیر لاستیکی خود از دانش استاندارد های معتبر جهانی از جمله Fluid Seal Associated (FSA) استفاده می نماید. از این رو شرکت پترو ویرا با افتخار اعلام میدارد که کلیه لرزه گیر لاستیکی ساخته شده توسط این شرکت دارای گارانتی می باشد.

کارکرد لرزه گیر لاستیکی

اتصال لاستیکی عموماً به منظور حذف عدم همراستایی، لرزه و نیز حرکات ناشی از تغییرات دما در خطوط لوله مورد استفاده قرار می­گیرد. در لرزه گیر لاستیکی حرکت ممکن است به صورت یکی یا ترکیبی از حرکات زیر باشد.

انواع مختلف لرزه گیر لاستیکی

به صورت کلی این اتصال لاستیکی به دو نوع فلنج گردان (Bladdery) و فلنج ثابت (Autoclave) تقسیم بندی می­شوند.

لرزه گیر بلادری (فلنج گردان):

لرزه گیر بلادری شرکت پترو ویرا از سایز “۱ تا “۱۲ با طول ۱۳۰ میلی­متر و در کلاس مختلف فشاری از bar6 تا bar40 موجود می­باشند.

همچنین در صورت نیاز کارفرمایان محترم به اکسپنشن جوینت لاستیکی از نوع بلادری با طول غیر از ۱۳۰ میلی­متر، این شرکت امکان تولید لرزه­گیر لاستیکی بلادری با طول­های درخواستی با درنظر گرفتن هزینه قالب سازی را نیز دارد.

مطابق استاندارد Fluid Sealing Association (FSA) بسته به سایز اکسپنشن جوینت لاستیکی بلادری، هر لرزه گیر به میزان مشخصی قادر به حرکت در جهات مختلف می­باشد. در جدول زیر بیشینه حرکت مجاز لرزه گیر بلادری مطابق استاندارد FSA در جهات مختلف طولی، عرضی، جانبی و زاویه­ای به همراه ضخامت فلنج­های روتین مورد استفاده و تعداد مهارها نشان داده شده است. ضخامت فلنج­ها و تعداد مهارهای نشان داده شده استاندارد داخلی شرکت پترو ویرا بوده و در صورت درخواست کارفرمای محترم با لحاظ نمودن افزایش هزینه قابلیت تغییر در آن وجود دارد.

تعداد مهارها ضخامت فلنج میزان حرکت مجاز DN (mm) Size (in)
Rotation (deg) Angular (deg) Lateral (mm) Axial compression (mm) Axial extension (mm)
۲ ۱۰ ۳ ۳۴ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۲۵ ۱
۱۵ ۳ ۲۸ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۳۲ ۱ ¼
۳ ۲۳ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۴۰ ۱ ½
۳ ۱۸ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۵۰ ۲
۳ ۱۵ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۶۵ ۲ ½
۳ ۱۲ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۷۵ ۳
۳ ۱۰ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۸۸ ۳ ½
۳ ۹ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۱۰۰ ۴
۱۸ ۳ ۷ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۱۲۵ ۵
۳ ۶ ۱۶ ۱۹ ۱۱ ۱۵۰ ۶
۴ ۲۰ ۳ ۶ ۱۶ ۳۰ ۱۷ ۲۰۰ ۸
۳ ۵ ۱۹ ۳۰ ۱۷ ۲۵۰ ۱۰
۳ ۴ ۱۹ ۳۰ ۱۷ ۳۰۰ ۱۲

توضیحات:

  • در صورت تولید لرزه گیر لاستیکی با کوهان توپر، کلیه حرکت­های بیان شده به مقدار نصف کاهش می­یابد.
  • در صورت وجود حرکت­های بزرگتر از مقدار جدول بالا، شرکت پترو ویرا امکان تولید لرزه­ گیر لاستیکی به صورت دو، سه یا چهار کوهانه را دارد. مقدار حرکت نیز به تعداد کوهان ضرب خواهد شد.
نوع لاستیک لرزه گیر رنگ بیشینه دمای کاری (ºC) ویژگی لرزه گیر مورد مصرف لرزه گیر
EPDM

Ethylene Propylene Diene Rubber

قرمز ۹۰ لاستیک لرزه گیر مخصوص تحمل گرما تا دمای ۹۰ درجه سانتی­گراد. مناسب برای سیال­های اسیدی. مقاوم در مقابل شرایط محیطی و نور خورشید. لرزه گیر لاستیکی آب سرد، آب گرم تا دمای ۹۰ درجه، آب دریا، بخار آب، بیشتر انواع اسیدها،  محلول های هیپوکلرایت.
NR/SBR

Natural Rubber

آبی ۷۰ لاستیک لرزه گیر مخصوص آب سرد با بیشینه دمای ۷۰ درجه سانتی­گراد لرزه گیر لاستیکی آب سرد با دمای بیشبنه ۷۰ درجه سانتی­گراد
NBR

Nitrile-Butadiene Rubber

قهوه­ای ۷۰ لاستیک لرزه گیر با قابلیت تماس با انواع مواد نفتی، میعانات کازی و حتی هیدروکربن­ها، قابلیت تحمل دما تا ۷۰ درجه سانتی­گراد لرزه گیر لاستیکی گاز شهری، نفت گاز، گاز طبیعی، انواع مواد نفتی، آب حاوی مواد ضد یخ
HNBR

Hydrogenated Nitrile Butadiene Rubber

بنفش ۱۱۰ لاستیک لرزه گیر با قابلیت تماس با انواع مواد نفتی، میعانات کازی و حتی هیدروکربن­ها، قابلیت تحمل دما تا ۱۱۰ درجه سانتی­گراد لرزه گیر لاستیکی گاز شهری، نفت گاز، گاز طبیعی، انواع مواد نفتی، آب حاوی مواد ضد یخ
CR

Chloroprene Rubber

سبز ۷۰ لاستیک لرزه گیر با قابلیت تحمل مواد نفتی، ضد سایش، ضد فرسایش محیطی، عمر بالا لرزه گیر لاستیکی مناسب برای سیال حاوی ذرات ساینده محدود

پترو ویرا تولید کننده انواع لرزه گیر لاستیکی اتصال لاستیکی اکسپنشن لاستیکی

پترو ویرا تولید کننده انواع لرزه گیر لاستیکی اتصال لاستیکی اکسپنشن لاستیکی

لرزه گیر اتوکلاوی (فلنج ثابت):

لرزه گیر اتوکلاوی شرکت پترو ویرا از سایز “۱ با طول­های مختلف از ۱۰۰ میلی­متر به بالا و در کلاس مختلف فشاری قابل تولید می­باشند.

مطابق استاندارد Fluid Sealing Association (FSA) بسته به سایز اتصال لاستیکی اتوکلاوی، هر لرزه گیر به میزان مشخصی قادر به حرکت در جهات مختلف می­باشد. در جدول زیر بیشینه حرکت مجاز لرزه گیر اتوکلاوی مطابق استاندارد در جهات مختلف طولی، عرضی، جانبی و زاویه­ای نشان داده شده است.

بیشینه حرکت مجاز DN (mm) Size (in)
Rotation (deg) Angular (deg) Lateral (mm) Axial compression (mm) Axial extension (mm)
۳ ۲۷ ۱۳ ۱۱ ۶ ۲۵ ۱
۳ ۲۲ ۱۳ ۱۱ ۶ ۳۲ ۱ ¼
۳ ۱۸ ۱۳ ۱۱ ۶ ۴۰ ۱ ½
۳ ۱۴ ۱۳ ۱۱ ۶ ۵۰ ۲
۳ ۱۱ ۱۳ ۱۱ ۶ ۶۵ ۲ ½
۳ ۱۰ ۱۳ ۱۱ ۶ ۷۵ ۳
۳ ۸ ۱۳ ۱۱ ۶ ۸۸ ۳ ½
۳ ۷ ۱۳ ۱۱ ۶ ۱۰۰ ۴
۳ ۶ ۱۳ ۱۱ ۶ ۱۲۵ ۵
۳ ۵ ۱۳ ۱۱ ۶ ۱۵۰ ۶
۳ ۵ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۲۰۰ ۸
۳ ۴ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۲۵۰ ۱۰
۲ ۳ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۳۰۰ ۱۲
۲ ۳ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۳۵۰ ۱۴
۱ ۲ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۴۰۰ ۱۶
۱ ۲ ۱۳ ۱۸ ۱۰ ۴۵۰ ۱۸
۱ ۲ ۱۳ ۲۱ ۱۱ ۵۰۰ ۲۰
۱ ۲ ۱۳ ۲۱ ۱۱ ۵۵۰ ۲۲
۱ ۲ ۱۳ ۲۱ ۱۱ ۶۰۰ ۲۴
۱ ۲ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۶۵۰ ۲۶
۱ ۲ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۷۰۰ ۲۸
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۷۵۰ ۳۰
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۸۰۰ ۳۲
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۸۵۰ ۳۴
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۹۰۰ ۳۶
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۹۵۰ ۳۸
۱ ۱ ۱۳ ۲۴ ۱۳ ۱۰۰۰ ۴۰
۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۱۲۵۰ ۵۰
۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۱۵۰۰ ۶۰
۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۱۷۵۰ ۷۰
۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۲۰۰۰ ۸۰
       ۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۲۲۵۰ ۹۰
       ۱ ۱ ۱۳ ۲۷ ۱۴ ۲۵۰۰ ۱۰۰

توضیحات:

  • در صورت تولید لرزه گیر لاستیکی با کوهان توپر، کلیه حرکت­های بیان شده به مقدار نصف کاهش می­یابد.
  • در صورت وجود حرکت­های بزرگتر از مقدار جدول بالا، شرکت پترو ویرا امکان تولید لرزه گیر لاستیکی به صورت دو، سه یا چهار کوهانه را دارد. مقدار حرکت نیز به تعداد کوهان ضرب خواهد شد.

پترو ویرا تولید کننده انواع لرزه گیر لاستیکی اتصال لاستیکی اکسپنشن لاستیکی

لوازم جانبی:

بسته به درخواست کارفرمایان محترم ،شرکت پترو ویرا امکان اضافه نمودن هر یک از اجزاء زیر را به عنوان لوازم جانبی انواع اتصال لاستیکی اعم از لرزه گیر اتوکلاوی یا لرزه گیر بلادری را دارد خواهد داشت.

لوازم جانبی توصیه مصرف چگونگی بکارگیری درانواع لرزه گیر لاستیکی
مهار اتصال لاستیکی در صورتی که نیروهای تراست خط توسط ساپورت­ها دمپ نشده توصیه می­گردد که از نوع لرزه­ گیر لاستیکی مهاردار استفاده شود.
رینگ خلاء اتصال لاستیکی در صورت استفاده به عنوان لرزه ­گیر لاستیکی Suction، پیشنهاد می­گردد که از رینگ خلاء از جنس استیل ضد زنگ ۳۰۴ یا ۳۱۶ بسته به سیال عبوری از داخل لرزه ­گیر لاستیکی استفاده گردد.

 

کاور خارجی اتصال لاستیکی در صورت تماس مستفیم با محیط آلوده یا محیط­های اسیدی، توصیه می­گردد از کاور خارجی روی لرزه ­گیر لاستیکی استفاده گردد.
اسلیو داخلی اتصال لاستیکی زمانی که سیال عبوری از داخل لرزه ­گیر لاستیکی دارای ریز ذرات خورنده باشد، به منظور افزایش طول عمر لرزه ­گیر لاستیکی ، استفاده از اسلیو داخلی پیشنهاد می­گردد.
کاور نسوز ضد آتش اتصال لاستیکی در صورت احتمال تماس مستقیم لرزه ­گیر لاستیکی با شعله آتش یا مواد مذاب، استفاده از کاور نسوز ضد آتش برای لرزه ­گیر لاستیکی پیشنهاد می­گردد.

 

پترو ویرا لرزه گیر لاستیکی اتصال لاستیکی اکسپنشن لاستیکی

لرزه گیر لاستیکی شرکت Stenflex آلمان

با توجه به نیاز داخل در تامین برخی از انواع لرزه گیر لاستیکی و شیلنگ­های لاستیکی با مشخصات فیزیکی و عملکردی متفاوت (لرزه با فرکانس پایین و دامنه بالا) از خارج کشور و بویژه از شرکت آلمانی Stenflex، شرکت پترو ویرا موفق شد با رایزنی­های صورت گرفته علی رغم تحریم­های بین المللی، محصولات شرکت آلمانی Stenflex را که یکی از با سابقه­ترین و معتبرترین شرکت­های تولید اتصال لاستیکی در دنیا است، در ایران عرضه نماید.

در حال حاضر کلیه محصولات این شرکت آلمانی اعم از اتصال لاستیکی و شیلنگ لاستیکی به درخواست کارفرمای محترم قابل تامین می­باشد. لازم به توضیح است که با هماهنگی­های صورت گرفته میان دو شرکت، در صورت سفارش گذاری کارفرمایان محترم، امکان صدور certificate تست­های مترتب روی لرزه گیر لاستیکی و نیز بازدید از کارخانه مبدا در کشور آلمان در زمان ساخت و همچنین حضور کارشناسان کارفرمای محترم به هنگام تست لرزه گیر لاستیکی وجود دارد.

لرزه گیر لاستیکی شرکت STENFLEX آلمان،

لرزه گیر لاستیکی اکسپنشن جویینت لاستیکی اتصال لاستیکی STENFLEX

لوله­ لاستیکی

زمانی که لزوم استفاده از لرزه گیر لاستیکی در خطوط لوله به دلیل حرکت بسیار کم یا حرکت بسیار زیاد دو سمت خط لوله وجود نداشته باشد، لوله­های لاستیکی به منظور انتقال سیال یبن دو نقطه مورد استفاده قرار می­گیرند. شرکت پترو ویرا (به مانند اتصال لاستیکی) امکان ساخت انواع لوله­ لاستیکی با متریال گوناگون و سایز­های مختلف را دارا می­باشد. همچنین لازم به توضیح است که لوله لاستیکی در طول­های مختلف تا ۶ متر و حتی بیشتر قابل تولید می­باشد.