دانلود کاتالوگ

پارچه ایراسلاید و بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای)

شرکت تولیدی و مهندسی پترو ویرا (عامل انحصاری فروش محصولات شرکت بروگارولاس اسپانیا در صنایع فولاد، معدن، سیمان، نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع وابسته) مفتخر است به منظور کمک به بهبود تولید داخل، با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و با هدف تولید و تامین نیاز صنایع داخلی و همچنین با بکارگیری نیروهای باتجربه و متخصص، ضمن استقرار سیستم تضمین کیفیت، تولیدات انواع اکسپنشن جوینت خود را که منطبق بر استانداردهای روز دنیا از جمله استاندارد EJMA، FSA، ASME ،ASTM و … می­باشد در صنایع مختلفی از جمله صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، صنعت فولاد، صنایع مرتبط با تولید و انتقال برق و نیروگاهی، صنعت سیمان، تاسیسات شهری و ساختمانی و صنایع آب و فاضلاب نصب و با موفقیت به بهره برداری رسانیده است. همچنین محصولات پارچه ایراسلاید این شرکت در صنایع مختلف از جمله صنعت سیمان در حال بهره برداری می باشد.

لازم به توضیح است که شرکت پترو ویرا به عنوان عرضه کننده مستقیم پارچه های ایراسلاید و انواع بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) در ایران با افتخار اعلام میدارد که کلیه محصولات ایراسلاید ارائه شده توسط این شرکت دارای گارانتی اصالت و عملکرد مناسب می باشد.

پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا
پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا

ایراسلاید

ایراسلاید سیستم انتقال مواد باسرعت و راندمان بالا و هزینه نگهداری بسیار ناچیز جهت انتقال مواد پودری که بر اثر فشار هوا مواد بصورت شناور داخل شوتهایی روی پارچه های خاص (به نام پارچه ایراسلاید) همانند یک سیال حرکت می کنند. ایراسلاید ها بسیار کار امد بوده و با صدای بسیار کم کار میکنند ایر اسلاید بدلیل داشتن تجهیزات بدون حرکت بسیار مقرون به صرفه بوده و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد.

ایراسلاید بلت یا پارچه ایراسلاید با ایجاد یک لایه هوا روی سطح نوار نقاله باعث می شود مواد پودر شده بر روی این لایه هوا  و بالاتر از پارپه ایراسلاید سر خورده و به مسیر مورد نظر منتقل شود به همین دلیل این نوع نوار نقاله نسبت به انواع دیگر کم استهلاک تر است و طول عمر بیشتری دارند.

پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا
پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا

موارد مورد استفاده از پارچه ایراسلاید در صنعت

  1.    پارچه ایراسلاید کارخانجات سیمان
  2.    پارچه ایراسلاید کارخانجات آلومینیم
  3.    پارچه ایراسلاید کارخانجات فولاد
  4.   پارچه ایراسلایدحمل و نقل موا پودری
  5.    پارچه ایراسلاید معادن ذغال
پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا
پترو ویرا تامین کننده انواع پارچه ایراسلاید با کیفیت بالا

انواع پارچه ایراسلاید بلت

ایراسلاید بلت ها با توجه به محل و شرایط استفاده از نظر جنس، ضخامت و عرض متفاوت خواهند بود پارچه ایراسلاید در ضخامتهای ۲ تا ۱۰ میلی متر و عرض های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به جنس آن که می تواند پنبه ای، پـــلی استر و یـــا PP ( پلی پرو پلین ) باشد همچنین در ماهای مختلف و شرایط محیطی متفاوت کاربرد دارند

خواص و مشخصات فنی پارچه ایراسلاید

  • سطح کاملا یکنواخت پارچه ایراسلاید
  • عرض های مختلف پارچه ایراسلاید
  • ضخامت های گوناگون پارچه ایراسلاید
  • رنج وسیعی از اندازه حفرات
  • استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر سایش
  • توپ پارچه ایراسلاید با طول ۲۰ تا ۵۰ متر
  • پارچه های خاص در صورت درخواست مشتری

دیتا شیت پارچه ایراسلاید Airslide datasheet

بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای)

در حالت کلی به دلیل کارایی بالا و نیز صرفه بالای اقتصادی انواع بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) با پارچه پلی استر ساخته می شوند. پارچه پلی استر به اصطلاح بازاری به پارچه نمدی موسوم است با این تفاوت که نمد پایه گیاهی (پنبه) یا حیوانی (پشم) دارد اما پایه ساخت پارچه پلی استر مواد مصنوعی (پلاستیکی) است و به وسیله ماشین آلات ساخته شده . از این رو هزینه ساخت پایین و حجم تولید بالا می باشد.

این نوع پارچه در دو نوع بافت و بی بافت تولید می شود. در صنعت فیلتراسیون به دلیل افت فشار پایین تر، عمدتاً برای تولید بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) از نوع پلی استر بی بافت استفاده می شود. پلی استر بی بافت به وسیله کوبش و سوزن زنی الیاف اولیه تولید میشود، هرچه میزان کوبش و سوزن زنی بیشتر باشد ضخامت پارچه پلی استر و همچنین منافذ درون پارچه کاهش میابد و افت فشار افزایش میابد. ازین رو انتخاب ضخامت بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) پلی استر با توجه به نوع ذرات آلاینده (گرد و غبار – فیوم ) و همچنین فشار و هوا گذر باید متناسب باشد. استاندارد ضخامت این نوع بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) در بازه ۳ الی ۵ میلیمتر با دانیسیته ۵۰۰ الی ۵۵۰ گرم بر متر مربع می باشد.

در ساخت بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) پلی استر بی بافت از نوعی تور مشبک در میان پارچه استفاده میشود که اصطلاحا به آن ساپورت میانی گفته می شود . مزیت این ساپورت، بالا بردن استحکام کیسه فیلتر هنگام پالس زنی سیستم تمیز کننده (جت پالس) در فرایند فیلتراسیون می باشد . وجود ساپورت میانی در بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) پلی استر موجب میشود که تراکم بالا تر رفته و در صنایعی که غبار درشت یا چسبنده دارند ، امکان به دام افتادن غبار در خلل و فرج بگ فیلتر بالا می رود به همین سبب راندمان سیستم پایین آمده و این عیب محسوب می شود . به همین خاطر پارچه پلی استر بی بافت در دو نوع با ساپورت میانی و بی ساپورت میانی موجود است.

بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) مقاوم به حرارت:

بگ فیلتر (فیلتر کیسه ای) پلی استر تحمل دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد به صورت پیوسته و درمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد به صورت لحظه ای را دارد به همین خاطر به طور مستقیم برای استفاده صنایعی همچون ذوب آهن و فولاد مناسب نیست مگر اینکه به کمک افزایش کانال کشی و سیستم تصفیه کننده (غبارگیر صنعتی) مولتی سیکلون و روش های خنک کننده هوا را تا قبل از ورود جریان هوای حاوی ذرات آلاینده به درون بگ فیلتر به این دما برسانیم. برای آشنایی با روش های خنک سازی هوای خروجی به صفحه غبارگیر صنعتی مولتی سیکلون مراجعه نمائید.

در مواردی که امکان خنک سازی تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد امکان پذیر نباشد، از کیسه های فیلتر با جنس فایبر گلاس ، پلی آرامید ( نومکس) و گلاس که تحمل دمای تقریبی ۲۰۵ درجه سانتی گراد به طور مداوم و ۲۵۰ درجه دمای لحظه ای دارا می باشد، استفاده می گردد. از معایب کیسه فیلتر نومکس یا فایبر گلاس می توان به هزینه ی بالای ساخت ( تقریبا ده ها برابر کیسه فیلتر پلی استر ) آن اشاره نمود.